Pomůže vám více chození zhubnout? Zde je odpověď

0
198

Více kroků = rychlejší metabolismus?

Je jednoznačné, že pohyb mnohem více pomůže zrychlit metabolismus jako konzumace pálivých papriček nebo pepře. Může pomoci, když přidáte každý den další kroky navíc?

Počítáte si kroky?
Moderní aplikace, které měří kroky se staly dalším důvodem posedlosti některých známých i běžných žen.

Pokud nedosáhnou za den nastavený limit cítí se špatně. Skutečně mohou kroky navíc pomoci zrychlit metabolismus, zhubnout a být zdravějšími?

Pohyb a metabolismus

Je logické, že vyšší fyzická aktivita znamená rychlejší metabolismus. Pokud jste fit, aktivní, cvičíte každý den, spálíte více kalorií během cvičení jako pasivní lidé, kteří většinu dne prosedí.

Certifikovaný osobní trenér Ty Stone z Miami tvrdí, že každodenní dlouhá chůze má pro většinu lidí celkově pozitivní účinek a posiluje metabolické procesy. Efekt chůze závisí na vaší hmotnosti, tvaru těla, ale i intenzity chůze a její délky.

Jaký typ cvičení funguje nejlépe?

Znamená to, že rázná hbitá a rychlá chůze povede k intenzivnějšímu zvýšení metabolismu (ale i lepší funkci srdce a cév) jako pomalá procházka.

Stejně je důležitá i její délka. Nejlepším způsobem jak zrychlit metabolismus je podle zmíněného odborníka vysoce intenzivní intervalový trénink a odporový trénink. Dřepy, výpady, veslování nebo jiné cvičení založené na práci s odporem, udrží metabolismus zvýšený i několik hodin po cvičení.

Každý je jedinečný

Nespoléhejte na to, že to, co fungovalo na vaší kamarádce, bude fungovat i ve vašem případě. Každé tělo reaguje na cvičení s odporem jinak.

“Někteří lidé lépe reagují na delší kardio nebo kratší intervalové cvičení s odporovým tréninkem. Pokud začínáte s cvičením, berte v úvahu, že první významné změny nastávají během prvních 6 až 10 týdnů.

U těch, kteří trénují dlouhodobě roky může být potřebný větší výkon, aby dosáhli stejné výsledky.

Má v tom prsty i genetika

Kromě intenzity a typu tréninku rychlost metabolismu ovlivňují i ​​jiné faktory. V první řadě je to genetika, věk, hmotnost a pohlaví.