Luštěniny na talíři

0
39

Je zvláštní, jak jsme si někteří vypěstovali v sobě nějaký odpor k luštěninám. Možná je čas přehodnotit naše přesvědčení a podívat se spíše na to, co nám tento zdroj zdravých surovin nabízí. A že jsou velmi prospěšné pro naše tělo, o tom není třeba ani dlouze diskutovat. Pojďme se na chvíli podívat pod pokličku fazolí mungo. Je pravdou, že to zase není tak neznámá surovina, ale přesto stojí za zmínku, že si ji snadno můžeme splést s hráškem. Ony totiž dokáží tak trochu klamat i svojí chutí, kdy jsou si právě jemu nejvíce podobné. Na trhu existuje mnoho různých fazolových lusků, ale v tomto případě se nám nabízí ještě mnohem více. Fazole jsou totiž velmi vhodné na pěstování klíčků, které jsou skutečnou bombou v přínosu všech zdraví prospěšných látek pro tělo.  

Zelená sója

Další jejich název, který nás nesmí uvést do rozpaků. Mají zeleně olivovou barvu a v podstatě si je běžně můžeme zakoupit, což v dnešní době již není takový problém, ačkoliv původ pochází až z Indie. Na trhu se dají pořídit v několika variantách a to jak loupané, tak celé nebo půlené. Proč jsou tak fazole mungo přínosné? To je v podstatě velmi jednoduché, jelikož jsou bohaté na antioxidanty, vápník, železo, draslík a mají spoustu enzymů a proteinů. Také neoplývají velkým množstvím kalorií, což je zajímavé především pro ty, kteří si hlídají štíhlou linii nebo používají kalorické tabulky pro úpravu stravy. 

Jakým způsobem fazolky konzumovat?

  • Klasicky v kuchyni vařením, kdy se musí nechat máčet asi 4 hodiny a poté tak 45 minut vařit, až jsou měkké. Dají se poté použít do nákypů, polévek, do salátů atd. Dokonce jsou velmi chutné restované.
  • Klíčením vznikají chutné a výživné klíčky, kdy obsahují mnohem více všech výživových látek a vypadá to, že jsou mnohem prospěšnější v této formě. Navíc jsou i lépe stravitelné, tudíž nezatěžují nijak náš organismus.