Nedaří se vám zhubnout? Možná cvičíte ve špatném čase

0
396

Víte, kdy byste během dne opravdu neměli cvičit? Podle doporučení odborníků bychom měli cvičit kdykoliv během dne, protože nejdůležitější je, abychom se hýbali.

Když však potřebujete zhubnout nebo cíleně vyformovat jednotlivé partie, měli byste si to naplánovat na určitý čas a vyhýbat se některým obdobím dne. Tak totiž spalujete kalorie lépe a vaše úsilí se znásobí.

  • Večer, když jsou přeplněné fitness centra
    Nejvíce lidí se vybere do fitka po práci. Ale zejména ve větších městech jsou pak tato zařízení natolik přeplněné, že se nemůžete volně pohybovat mezi stroji tak, jak byste to potřebovali.

Pokud cvičíte podle přesně navrženého plánu, často si musíte dělat přestávky a čekáte, kdy se něco uvolní. Kvůli tomu svaly vychladnou a nespálíte tolik kalorií jako když si dáte intenzivní půlhodinku nebo hodinku cvičení.

Později když se budete znát s více cvičícími navíc hrozí riziko, že více času strávíte vyprávěním jako posilováním.

  • Velmi pozdě večer
    Některé fitness centra jsou otevřeny až do půlnoci, aby umožnily cvičit i těm, kteří mají dlouhou pracovní dobu. Jenže pokud posilujete takto pozdě, nabudíte tím organismus a můžete mít problémy s usínáním.

Druhým problém je, že v této době již obvykle nemáte tolik energie a jen se přemáhat.

Namísto toho byste měli více poslouchat svůj organismus, dát si den volna a vrátit se tam někdy v normálním čase. Uděláte tak lepší, než kdybyste cvičili s nechutí a nutili se procházet z jednoho stanoviska na druhé.

  • Hned po práci
    Posilovna v blízkosti má určitě své výhody, protože si ušetříte dlouhé přesuny. No pokud máte sedavé zaměstnání, měli byste být opatrní.

Po dlouhém pobytu na židli je celé tělo strnulé a v tom případě není vhodné, abyste hned pustili do náročnějších cviků. Ideální je, kdybyste šli alespoň patnáct minut pěšky, zašli do obchodu nebo si odnesli pracovní věci domů. Trošku se rozhýbete a tím snížíte riziko malých zranění.

  • Po pár hodinách spánku
    K cvičení potřebujete, aby bylo vaše tělo dobře odpočaté. Pokud máte dlouhodobé problémy se spánkem a pravidelně se vám nedaří odpočívat více než pět hodin, měli byste se vyhnout odpolednímu spánku.

Po cvičení se vám rozproudí krev, zvýší se činnost srdce a to představuje pro organismus větší zátěž.

Také kvůli tomu proto horší usínáte. Proto byste si měli nejprve pořádně odpočinout, až pak se vraťte k vašemu posilovacímu cvičení. Do té doby si vystačte jen s pár minutami jógy nebo s relaxačními uvolňujícími cviky.

  • Hned po obědě
    Tělo potřebuje během trávení přesunout krev do oblasti žaludku, aby ten dokázal lépe zpracovat veškerou stravu.

Kvůli tomu se svaly nedokáží dostatečně prokrvit svaly a cvičení není natolik efektivně. Stejně to není dobré na trávicí systém, protože si mačkáte břicho a můžete mít bolesti nebo pálení žáhy.

Proto pokud máte ve zvyku pozdější obědy, dejte si je raději až po cvičení nebo alespoň v dvouhodinovém předstihu. Pokud budete jíst před posilovnou, tak preferujte lehce stravitelnou zeleninovou stravu nebo dušené jídla.

  • Extrémně brzy ráno
    Naučte se poslouchat své tělo. Darmo vám trenér doporučuje přivstat si o hodinu a cvičit doma nebo v posilovně, když jste na to nikdy nebyli zvyklí. Kdybyste tradičně vstávali brzy do práce, tak to pro vás nebude problém.

No pokud chodíte spát později a ráno si raději déle pospíte, tak si nyní neměňte režim. Váš metabolismus je zvyklý na jiný systém a aby hubnutí správně pokročit, tak byste se měli přizpůsobit tomu, co vám je přirozené.

  • Dopoledne
    Pokud je hlavním cílem cvičení hubnutí, tak byste měli cvičit odpoledne nebo brzy večer. Tehdy se vám podaří lépe rozhýbat metabolismus a rychleji spalujete kalorie.

Dopoledne ještě nejste natolik probrání a organismus potřebuje spíše pomalé opakované cvičení, které se zaměřují na posilování jednotlivých partií.

  • Hned po probuzení
    Opatrní byste měli být v případě, pokud jste měli předtím několik zranění. Tehdy vám nepomůže jen dobrá rozcvička, ale zvážit byste měli i správný čas pravidelného pohybu.

Ráno po probuzení ještě nejsou svaly rozehřáté a hrozí vám vyšší riziko opětovného úrazu. Proto byste měli cvičit až odpoledne, když už je tělo dostatečně rozhýbala.