Nepodceňujte snídani, je základem pro váš den

0
62

Ještě nedávno se řada chronických „nesnídačů“ hájila tím, že na poctivou snídani zkrátka nemají po ránu čas. Ale doba se změnila, po nocích teď nikdo z nás nikde netrajdá, a navíc může mnoho lidí pracovat z domova. Někteří jen občas, jiní se v práci zastaví jen výjimečně. Na pořádnou a zdravou snídani tak máme čas prakticky všichni, snad s výjimkou zdravotního personálu, který dnes jede doslova na plné obrátky. Snídaně by se tak měla stát součástí zdravého životního stylu každého z nás.

Nesnídejte hned po probuzení

Snídat byste správně měli až poté, co se vaše tělo po probuzení doopravdy probere. První přibližně půl hodinu po probuzení totiž ještě většina z nás není v takové kondici, aby byla snídaně opravdu přínosná. Po probuzení byste si tak měli zafixovat několik zdravých rituálů, které absolvujete ještě před snídaní. Během nich byste měli stihnout například:

  • Krátké protažení svalů
  • Sprchu a ústní hygienu
  • Otevření okna dokonán, minutku strávenou na balkonu nebo cestu ven z bytu a zpátky

Snídejte pořádně

Snídani byste si měli hlavně užít, protože první jídlo dne se může hodně podepsat na tom, jakou budete mít náladu a jak se budete během dne cítit. Nebojte se tedy snídat svá oblíbená jídla, ať už je jakékoli. Měli byste se však vyvarovat zbytečného cukru, máte-li rádi sladké snídaně, zkuste je dochutit například medem či jiným alternativním, ale přírodním sladidlem. Inspirací najdete na internetu plno.

Naopak vyhýbat se nemusíte hutným a tučným snídaním, třeba klasické britské snídani s fazolemi a volským okem. Tučné a syté snídaně jsou skvělé zejména na podzim a v zimě, kdy dodají vašemu tělu dostatek energie, abyste mohli čelit nepřízni počasí i běžným denním starostem. V létě jsou naopak lepší zeleninové či ovocné snídaně, například s kvalitním sýrem. Ale toto doporučení neberte jako nějaké neměnné pravidlo, záleží hlavně na vás.