Proč zařadit rýži na talíř

0
1682

Rýže se obvykle považuje za potravinu nevhodnou při hubnutí. Podle nového výzkumu máme důvod opět ji zařadit do jídelníčku. Navíc, pokud to s ní nepřeháníme, může při hubnutí i pomoci!

Studie, kterou na Evropském kongresu o obezitě prezentoval profesor Tomoko Imai z Doshisha Ženské College of Liberal Arts v japonské Kjótu ukázala překvapivé výsledky.

Tento odborník vedl výzkum, který porovnával úroveň obezity v zemích, kde lidé konzumují pravidelně 150 g rýže a v zemích, kde denně snědí maximálně 14 g rýže. Studie zahrnula celkem 136 zemí světa.

Hnědá rýže vás chrání před vážnými onemocněními

Co říkají výsledky?
Země, jejichž obyvatelé konzumují více rýže – a to i včetně klasické bílé, nejen hnědé a jiných moderních odrůd, měli výrazně nižší úroveň obezity.

“Předpokládáme, že vláknina, živiny a rostlinné sloučeniny, které se nacházejí se v celých zrnech zvyšují pocit plnosti a zabraňují přejídání.

Rýže má také nízký obsah tuku a způsobuje jen relativně nízkou hladinu glukózy v krvi po jídle, která potlačuje sekreci inzulínu, “vysvětluje Tomoko Imai.