3 věci, kterých se musíte vzdát, pokud chcete zhubnout

0
1847

Neustále jsme bombardováni zprávami o tom, jak zhubnout, jak být zdraví, jak upravit svůj jídelníček. Místo toho, abychom my kontrolovali svoji hmotnost, naše hmotnost kontroluje nás. Přestaňme se obviňovat a zkoušet dietu po dietě. Změňme postoj a půjde to!

Problém je v tom, že místo toho, abychom viděli jídlo jako palivo a radostný zážitek, považujeme ho za nepřítele a každodenně s ním bojujeme.

Terapeutka Dr. Heather McKee, která více než 10 let pracuje v oblasti úbytku hmotnosti a změny chování navrhuje tři kroky, které vedou k pozitivní změněno.

Tvrdí, že není nic srdceryvnější a frustrujícího, jak vidět někoho, kdo se snaží zhubnout, ale jeho trápení nikam nevede, dokonce se situace zhoršuje.

Co byste tedy měli nejdříve změnit, pokud chcete zhubnout? Pozorně čtěte!

Vzdejte se diet

Výzkum ukazuje, že až 80 procent diet selhává v prvním roce a ještě více v druhém. Po 5 letech 41 procent z těch, kteří drželi tyto diety získá ještě větší hmotnost, než původně ztratili.

Horší je, že tento vliv je nejsilnější u lidí, kteří začali s dietou přesto, že spadly do normální hmotnostní kategorii, tedy netrpěli nadváhou ani obezitou.

Tento přírůstek na hmotnosti lze vysvětlit po psychické stránce i fyzické. Z hlediska psychiky každý zákaz způsobuje následné uvolnění – když ho už nemusíme dodržovat.

Lehká, ale účinná! 2-týdenní dieta, která vás rychle dostane do plavek
Z fyziologického hlediska dochází k reakci, která se nazývá adaptivní termogeneze. Znamená to, že když hubnete, tělo nechce, abyste ztratili takovou váhu a začne uvolňovat určité hormony na zpomalení hubnutí.
Je to proto, že rozkládání tuku je pro tělo těžké a potřebuje na to energii. Když ji nemá, nebude tuky rozkládat. Takže po dietě naše tělo samo může zpomalit metabolismus, protože má strach, že bude mít opět nedostatek stravy a energie.

Zbavte se “zdravých návodů”, které nejsou zdravými

Mnoho věcí se tváří, jako super zdravé zázraky na hubnutí, realita je však jiná. Ovocné šťávy, smoothies a různé detox, cokoli a co vyřazuje velké množství potravin netřeba považovat za zdravé, ačkoli jejich propaguje mnoho slavných i méně slavných žen.

Šťáva z ovoce obsahuje množství cukru a je nebezpečná podobně jako kolové nápoje a sladké limonády.

Pojem detox je také podle odbornice velmi zavádějící. Naše tělo má totiž jistou kapacitu na odstraňování, proto se nedá dělat rychlý nárazový detox – to nemůže fungovat.

“Detoxikace je kontinuální, každodenní proces, který je posílen každodenními praktikami: čistá voda, celozrnné potraviny bohaté na vlákninu, ovoce, zeleninu, libové bílkoviny.”

Přestaňte se trestat stupnicemi a limity

Například: Řekli jste si, že tento měsíc zhubnete 4 kilogramy. Celý měsíc se snažíte tvrdě makat, abyste tento výsledek dosáhli. Cvičíte, kontrolujete porce, jíte jen “správné” potraviny, nechodíte ven s přáteli, abyste neměli více kalorií z alkoholu.

Na konci měsíce se postavíte na váhu a zjistíte, že jste nezhubli nic, nebo ani zdaleka tolik, kolik jste předpokládali. Jak se pak budete cítit? Výsledkem je frustrace obavy, nevíte co jste dělali špatně.

Jsme přesvědčeni, že klíčem k úspěchu je zaměřit se na čísla na váze. Dr. Heather McKee zdůrazňuje, že hmotnost těla se mění během měsíce i vlivem hormonů, a tak některým lidem může pomoci dennodenní sledování hmotnosti.

Pro mnohé to neplatí, protože se může proměnit na ještě horší posedlost. To co funguje však je zaměřit se spíše na vlastní vzhled, jako na hmotnost. Důležité je, abyste vy cítili ve vašim těle lépe, ne kolik ukazuje váha.

Hubnutí by totiž mělo být postupné, jinak nebude udržitelné. A měli bychom ho dosáhnout prostřednictvím pozitivních, denních, udržitelných změn v životním stylu.

Nikoli prostřednictvím zákazů, obviňováni se a dřiny proti níž jsme vnitřně nastavení. Takto fungovat nebude.